När målgruppen får känna på din reklam
Det blir allt svårare att synas i det digitala bruset. Då kan det vara smart som företag att hälsa på i brevlådan i stället – via så kallad direktmarknadsföring eller direktreklam. Men även där är det viktigt att sticka ut – du vill väl inte att din reklam hamnar direkt i återvinningen? Det är där vi kommer in i bilden, för vi har både erfarenheten och kreativiteten som krävs för att din reklam hamnar i rätt brevlåda, skapar uppmärksamhet och samtidigt är kostnadseffektiv för ditt företag. VI hjälper dig att använda direktmarknadsföring på rätt sätt – med eller utan samarbete från din inhouseavdelning eller -byrå.
Hur kan vi hjälpa dig?
- Analys av din målgrupp.
- Kreativa lösningar och strategier för att få mottagaren att agera.
- Med rätt tryckerier och distributörer effektiviserar vi din produktion.
- Print, kuvertering och distribution.
- Adresserad direktreklam (ADR) – specifikt vald målgrupp som mottagare.
- Oadresserad direktreklam (ODR) – nå en större massa.
- Portooptimering.
Vad får du ut av direktmarknadsföring?
Med hjälp av direktmarknadsföring kan du nå fler potentiella kunder som du annars kanske tappar på digitala plattformar. Du har dessutom möjlighet att med större säkerhet nå din målgrupp och selektera vilka du vill nå för ett specifikt syfte. Självklart i syfte att inte hamna i papperskorgen, utan snarare få dina kunder att landa i varukorgen.