Kundresa när det gäller kommunikation
Kundresan bör egentligen utgöra grunden i all kommunikation i din moderna organisation. Genom att få full överblick över hur just era kunder rör sig genom den digitala kundresans alla faser; aktivering, intresse, utvärdering, köpbeslut, upplevelse och kundlojalitet – tar ni reda på hur ni kan skapa köp- och lojalitetsprogram som ökar tillväxt och samspelar med er övriga kommunikationsstrategi.
Kundresa som marknadschef
Som marknadschef kan kundresan hjälpa dig att ta reda på hur du ska planera dina resurser och prioritera dina projekt. När du har större insikt i hur blivande och befintliga kunder rör sig innan, under och efter köp kan du enklare skräddarsy processer och flöden som till exempel lojalitetsprogram och kundvård som ökar ert kundvärde. Kundresan hjälper dig också att förse ledningsgruppen med värdefulla insikter – insikter som för hela verksamheten framåt.
Kundresan som vd
Som vd behöver du lägga fokus på det som skapar intäkter och här kan kundresan hjälpa dig att kartlägga det viktigaste du har: era kunder. När du vet hur köpresan ser ut kan du se till att ni skapar relevant värde för kunden i enighet med era visioner och mål. Vad ökar användarupplevelsen för just era kunder? Vad är bra kundvärde och kundvård för er? Genom att använda data från CRM-systemen kan ni skapa de lojalitetprogram som fungerar för just er affär.
Vill du veta mer?
Läs mer om kundresan här.