CRM

CRM

Ge dina kunder kärlek – och få ovärderlig kärlek tillbaka

Hur får du en kund att älska ditt varumärke och bli lojal? Genom att öka lönsamheten i ditt lojalitetsarbete via kundvård (CRM) ökar du kundens livsintäkt. Ett lojalitetsarbete (lojalitetsprogram) kan bestå av allt från kundklubb, community eller bara en stor samling kunder du vill värdesätta högre och behandla bättre. Så att de faktiskt älskar ditt varumärke. Och köper av just dig. Så ofta som möjligt. I många år framåt. 
 
Vi hjälper ditt företag steg för steg med lojalitetsarbetet – alltid med syfte att öka försäljningen och värdet på hela kundportföljen. Oavsett bransch har ditt företag enormt värdefulla kunder som alla är lika ovärderliga. Vi ser till att hitta dessa värden och omsätta dem i strategier och datadriven kommunikation. För utan kunder – ingen affär. Och med lojala kunder – större och långsiktiga affärer.

Hur kan vi hjälpa dig?
·      Rekrytera fler kunder.
·      Aktivera passiva kunder.
·      Minska kundavhopp.
·      Återvinna förlorade kunder.
·      Agera på data som kunder villigt ger ifrån sig.
·      Personalisera köpupplevelser.
·      Analysera lönsamheten av medlemsbasen och ev. bonusprogram.
·      Bygga värdesegment och segmenteringsstrategier.
·      Öka kundportföljens värde.
·      Driva retention strategiskt och operativt.
·      Styra konverteringsresor till mer lönsamma köpflöden.
·      Bygga kundresor utifrån kunders behov.
·      Effektivisera och synliggöra ditt CRM-arbete i organisationen.
·      Utbilda personal i värdet av lojalitetsarbete.
·      Övertyga ledningen om värdet av CRM.
·      Arbeta operativt i ditt lojalitetssystem.
·      Prioritera tekniska vägval och integrationer för att uppnå ett optimalt lojalitetsarbete.
·      Optimera marknadsföring och kundupplevelser med marketing tech.

Vad får du ut av CRM?
Det stora värdet av CRM- och lojalitetsstrategi ligger i kärleken till människor. Vi marknadsför dina produkter och tjänster utifrån vad dina kunder behöver, snarare än vad du vill erbjuda dem. Och det är där vår expertis ger resultat – för vi har både verktygen och kunskapen för att förstå dina kunder. Men vi förstår även dig som arbetar på en CRM-avdelning, eftersom vi själva har varit där, och vet vikten av kommunikation samt vilka utmaningar du brottas med internt och externt. Och vi ser alltid till att kartlägga din kundresa genom att få din butikspersonal, kundservice och alla medarbetare med på tåget, annars riskerar varje kundresa – både postalt och digitalt – att spåra ur.
 
CRM är ett hårt arbete som kräver hybridhjärnor. Vi har något så ovanligt som analytiska kreatörer och vi sitter gärna ute hos er som en förlängd arm i er marknadsorganisation. För störst värde får ditt företag om vi får arbeta både strategiskt och operativt som din CRM-partner. Och där är vår kärlek till varandra, som partners, minst lika viktig.


”Öka kundens livsintäkt när du vet att de har ett liv.” //Mikael von Ekensteen