Content marketing

Content marketing

Få dina kunder att komma till dig

Vill du synas utan att vara påträngande? Då är content- och e-mail marketing samt native-annonsering något som passar dig ­– och alla andra varumärken där ute för den delen. Men vad är egentligen skillnaden mellan content och native? Och hur hänger de ihop? Kort och gott fokuserar du på dina egna kanaler när du arbetar med content marketing, såsom bloggar, SoMe och hemsidan. Native-annonsering innebär däremot en kamouflerad extern annons eller artikel som går i kontext med övrigt innehåll på den utomstående plattformen/sajten. Det är ett sätt att dra nytta av den externa plattformens innehåll och redan etablerade publik.

Det vi kan hjälpa dig med är hela resan; från produktion av native-artikel och spårning av vilka som läser den, till uppföljning via nyhetsbrev eller sms. Vi kan dessutom se till att dina potentiella kunder i slutändan kommer till en landningssida med inspirerande content, såsom text, bilder, artiklar och rörligt innehåll. Självklart skapar vi ett enhetligt flöde som känns naturligt för mottagaren – och absolut inte påträngande.

Hur kan vi hjälpa dig?
· Producera native-annonser och/eller native-artiklar.
· Publicera annonsen eller artikeln på någon av våra hemsidor: HR-nytt, Bilköparguiden och Våra hem.
· Analysera den befintliga målgruppen.
· Nå potentiella kunder med hjälp av databaser –vi har samlat den största databasen i Sverige och når både företag & privatpersoner.
· Följa upp och fortsätta kundens resa med hjälp av sms och mail (eDR).
· Mäta resultatet; vilka som klickar sig vidare från annonsen och vilka som köper din produkt eller tjänst.
· Skapa innehåll till dina egna plattformar; text, bild och rörligt till landningssida och sociala medier.

Vad får du ut av content- och native marketing?
Du når ut till potentiella kunder på ett diskret och effektivt sätt. Du fångar upp dem naturligt, på en plattform de redan har ett intresse för. Din artikel/annons kan dessutom spridas om mottagaren får ut något av innehållet. Som företag bygger du ett förtroende, eftersom du delar med dig av kunskap kring ett relevant område. Du finner helt enkelt dina kunder på ett sätt som ger dem känslan av att de snarare har funnit dig.


"Vår unika konverteringsdrivande native-annonsering är något du bör testa om du är ute efter resultat." //Stefan Fredriksson