En värld av möjligheter med data

Allt börjar med kunddata

För att kunna ha en relevant och effektiv kontakt med dina kunder behöver du kunddata som är aktuell. Det kan låta självklart, men om du inte har en automatiserad uppdatering av dina kunders kontaktuppgifter så är ca 30% av deras uppgifter felaktiga. Om det är fallet så innebär det att du har tappat kontakt med en stor andel av dina kunder, och det i sin tur innebär en stor andel kunder du tappar möjligheten att bygga lojalitet hos och skapa merförsäljning. 

Om du vet hur många felaktiga kunduppgifter du har i ditt kundregister så kan du ganska enkelt även räkna ut vad dessa kostar i tappade intäktsmöjligheter. Då är det även enkelt att räkna hem investeringen av en uppdatering. 

 

Hur mår ditt kundregister?

Vi hjälper dig att ta reda på det genom en kostnadsfri matchning som ger dig svar på ungefär hur många felaktiga uppgifter du har i kundregistret. Det enda du behöver är personnummer eller organisationsnummer på en del av ditt kundregister. (Om det saknas kan vi hjälpa dig att komplettera med det för en mindre kostnad.) Klicka på knappen nedan för att skicka en intresseanmälan så återkommer vi inom kort med mer information.  

Annan data

Det finns dock mer data än kontaktuppgifter som är väsentlig i kommunikationen med kunder. Tänk till exempel på bilinnehav, barn eller civilstånd. Det är parametrar som är viktiga i många branscher inom B2C för att hålla en bra dialog och identifiera rätt köpfönster hos kunderna. Likaså finns det viktiga parametrar inom B2B som är viktiga att bevaka på sin kundstock, som omsättning eller beslutsfattare. 

 

Kombinera eget data med externt data 

Möjligheterna med kunddatat stannar inte där. När du vet var dina kunder bor, hur gamla de är, vad de kör för bil och har för inkomst, då öppnar sig helt nya möjligheter när vi kombinerar det med ert eget kunddata i form av köpmönster (frekvens, produkter, köpsumma etc). 
 

Genom att kombinera dessa typer av data kan vi skapa kundkategorier som ni sedan kan bygga anpassad kommunikation till, vi kan hitta mönster i form av eventuella livsstilshändelser som får en kundkategori att gå från en kategori till en annan, och vi kan även med hjälp av analyser hitta tvillingar till era lönsammaste kundkategorier. 
 

Denna värld av möjligheter öppnas upp av ert eget kundregister. Ta hjälp av vår specialist inom målgrupp & analys, Michael Holz, för att utforska vilka möjligheter ni har med era kunder och datat kopplat till dessa. Han hjälper dig att hitta rätt väg framåt. 

 

Michael Holz 
Analys, data- & målgruppsspecialist

Målgruppsspecialist med lång erfarenhet av att hjälpa kunder hitta nya affärer och kunder.
Genom att analysera kunddata speglat mot extern data kan vi identifiera och öka förståelse för kundbeteenden, givetvis både B2B och B2C. Som specialist på segmentering och informationsdatabaser kan jag även förse dig med marknadens bästa information. 

Maila Michael Holz

Mer om vad vi gör kopplat till data kan du läsa om här.