Webinarie: Så riktar du dina annonser till rätt målgrupp
Utmaningar med annonsering på sociala medier
Facebook och LinkedIn är två enormt kostnadseffektiva plattformar för att nå sina kunder och prospekts. Men att annonsera på sociala medier kan vara utmanande, och det är helt avgörande att du lär dig de viktiga grunderna i att rikta dina annonserna mot rätt personer. För som i all marknadsföring börjar det med målgruppen. Det spelar ingen roll hur stor budget eller hur fantastiska annonser du skapar så länge du visar dem för fel personer. Det finns flera funktioner som du kan använda dig av för att hitta rätt personer för just ditt erbjudande eller varumärke, och vi vill hjälpa dig att bemästra dem.
Konkreta tips för att rikta dina annonser rätt
För att hjälpa dig att skapa effektivare annonskampanjer har vi bett våra digitala specialister att ta fram sina bästa konkreta tips på hur man kan jobba med målgrupper i Facebook respektive LinkedIn. Syftet är att ge dig en förståelse för vad du kan göra men också hur du kan göra det. Vårt mål är att du ska få en större förståelse för annonsering på sociala medier, och en inblick i hur du själv konkret kan genomföra en smartare kampanj som riktas till rätt personer.
Guide + film:
Så riktar du dina annonser mot rätt målgrupp
Få tipsen från våra digitala specialister där de går igenom:
- 3 saker du bör tänka igenom innan du börjar annonsera
- Facebook: Fördelar med plattformen, hur du sätter upp en kampanj på bästa sätt, olika sätt att definiera din målgrupp.
- LinkedIn: Varför ska du annonsera på LinkedIn, Spårningspixel, olika sätt att definiera din målgrupp.