Webcast: Så ökade Apotea omsättningen från 30 till 3 000 miljoner.

Webcast: Så ökade Apotea omsättningen från 30 till 3 000 miljoner.

Stora innan pandemin. Men ännu större efter.

I vår 4:e webbcast intervjuar vi Apoteas marknadschef – Emmelie Johansson för att få höra mer om hur de gjorde och varför. Både innan och under pandemin.  Att från en redan extremt expansiv tillväxt öka ytterligare försäljning under corona-perioden är dessutom en bedrift som inte många klarat av. Hur gjorde Apotea för att se till att så många som möjligt valde just Apotea under den här tiden?

Apotea har gått från 30 miljoner till 3000 miljoner kr i omsättning, och har idag över 50% i marknadsandel. Företaget är Sveriges första fullskaliga online-apotek. Men de är mycket mer än så.


Snabbt, billigt och fraktfritt – ett effektivt marknadsföringsbudskap

Apotea värderar hållbarhet högt och har klimatsmarta logistikcenter. Men inte nog med det. Deras marknadsföring är enkelt och i världsklasas! 


Apoteas marknadschef - Emmelie Johansson

Emmelie är vad vi skulle kalla både hjärnan och hjärtat bakom många stora företags marknadsföring. På CV:t finns företag som DHL, Air France, KLM och Lantmännen. Echo Awards, Guldnyckeln och 100-Wattaren är några tävlingar där hon har tagit hem priser för sin marknadsföring. Kan det bero på Emmelies relutatsdrivna sätt att jobba? Eller hennes förmåga att motivera och inspirera andra? Det ska bli en ära för oss på Reaktion att få intervjua Emmelie!

  

Emmelie Johansson, marknadschef Apotea & Jan Ringsø, VD Reaktion