Vad trendar inom e-handel 2023?
Vår Head of Fashion, Jascha Trygg, har tagit del av Shopifys senaste trendrapport "The Future of Commerce" 2022. Eftersom rapporten innehåller relevant information för alla med intresse för e-handel och marknadsföring, vill han gärna dela med sig av några vassa insikter. Kanske perfekt att ta med sig inför ett mer framgångsrikt 2023?
- Lifetime value: Eftersom kostnaderna för att införskaffa nya kunder via digitala kanaler ständigt blir högre, ökar incitamenten för e-handlare att arbeta med att bygga långsiktiga relationer.
- "Social commerce”: E-handlare som vill ligga i framkant bör ta fram en strategi för området, eftersom det håller på att få starkt genomslag och förväntas tredubblas de kommande åren.
- Fysisk retail och reklam: Detta börjar framstå som prisvärda alternativ för att att skaffa nya kunder!
- Omnichannel retail: Konsumenten ställer högre krav på att mötas av samma upplevelse online som offline. Eftersom tekniken hjälper varumärken att leverera en konsekvent upplevelse, är omnichannel retail det nya normala.
- ”Sustainable goods”: Konsumenter intresserar sig för, och är alltmer villiga att köpa, produkter från varumärken med ett tydligt hållbarhetsarbete. Sökningar på "sustainable goods" har ökat med 71% globalt de senaste sex åren.
- Hållbarhet: Eftersom reglering ökar och konsumenter ställer allt högre krav på transparens, blir hållbarhet ett imperativ.
- Långsiktig tillväxt: Varumärken som har ett tydligt syfte och engagemang för hållbarhet skapar förutsättningar för långsiktig tillväxt.
Nyfiken på mer?
Hör av dig till Jascha så kan ni prata mer om hur du får din e-handel att växa.