Upptäck Sveriges mest träffsäkra räckviddsmedia – Tipset!

Upptäck Sveriges mest träffsäkra räckviddsmedia – Tipset!

Förändrade distributionssätt för reklam i brevlådan sätter käppar i hjulet för många annonsörer. Men samtidigt skapar det möjligheter genom nya lösningar, som dessutom är bättre och billigare. Om du tycker att det låter spännande med Tipset! och du vill veta mer är det bara att du hör av dig till jan.ringso@reaktion.se / 070-831 31 39.

– Efter att Postnord har lagt ner sin produkt Uppslaget (Svepet) är det nu bara Svensk Direktreklam kvar som distribuerar oadresserad direktreklam i brevlådorna. Konsekvensen av det är att flera annonsörer tvingats dra sig ur en av deras viktigaste kommunikationskanal eftersom adresserat helt enkelt blir för dyrt, säger Jan Ringsö på Reaktion.

Men nu finns det en lösning på det problemet. Och det är en helt ny produkt som Reaktion har tagit fram och som heter Tipset! Det är en adresserad tidning med redaktionellt innehåll i form av smarta val, kloka råd och tips för hela familjen.


Tipset! är Sveriges mest träffsäkra räckviddsmedia som gör att du som annonsör får 5 ggr lägre kostnad än om du själv går i brevlådan. Mycket tack vare att du delar på kostnaden med andra annonsörer. Dessutom når du 50 % fler hushåll jämfört med oadresserat, säger Jan.

Undersökningar visar att svenska konsumenter föredrar att få riktad kommunikation via brevlådan. Det är även så att de i större utsträckning gör en aktiv handling när de får kommunikation i brevlådan.
Om du tycker att det låter spännande med Tipset! och du vill veta mer är det bara att du hör av dig till jan.ringso@reaktion.se / 070-831 31 39.