Tävling 100-wattaren 2018
Vi är så stolta. Nomineringarna var många och bidragen höll en hög nivå. Trots det vann vi 50 watt i kategorin Företag Kampanj för vår kampanj Vägen till framgång tillsammans med Renault.
Motiveringen
Årets 50-wattare slog sig in i en trång sektor genom att vara smart och våga rikta in sig på småföretagare. Med emotionella personporträtt berättar kampanjen om framgång som inte alltid går att mäta i pengar. Och det lönade sig! I den tuffa tjänstebilskategorin växer Renault fem gånger mer än marknaden. Den smala vägen var i det här fallet vägen till framgång.
Om 100-wattaren
I 100-wattaren delar Sveriges Annonsörer ut en 100-wattare ("Guld"), en 75-wattare ("Silver") och en 50-wattare ("Brons") i respektive kategori. Vinnarna har skapat kommunikation som fungerar och som skapat grym effekt.
Här kan ni läsa mer om alla vinnarna: Vinnarna i 100-wattaren