Superlösningen för retail - "Butiksmodellen"
En av våra kunder inom retail hade stora utmaningar med att samkoordinera de olika butikernas utskick. Personen som ansvarar för marknadsföringen fick varje månad ringa runt till alla de 43 butiker och tog emot beställningar för att sedan sammanställa alla dessa till en gemensam aktivitet. Dessutom saknade man en tydlig inblick i de olika butikernas kundprofiler.
Vi skapade en modell som hjälper dem med all hantering av kampanjerna, framtagen för att säkerställa varje butiks behov. Det har gett dem ökad lönsamhet både genom tids- och kostnadseffektivitet men också med hjälp av insikten att vi hittar tvillingar till deras lönsammaste kunder.
Nu har vi tagit fram en guide som beskriver de 7 stegen i modellen. Fyll i din mailadress nedan så skickas PDF:en till dig.
De 7 stegen är:
1 - Ta reda på hur dina kunder ser ut
2 - Hitta tvillingar till dina lönsammaste kunder
3 - Skapa rätt kommunikation
4 - Välja hur du ska nå dem
5 - Sätta en plan för året
6 - Ta emot dina nyrekryterade kunder
7 - Följ upp och blicka framåt
Vill du veta hur modellen skulle fungera i er verksamhet?
Hör av dig till Niclas Franke, maila honom här.