Nomineringar i Echo Awards
2 nomineringar för Reaktion i Echo Awards 2019
Echo Awards är den globala reklamtävlingen som belönar världens mest effektiva datadrivna kommunikation. I år har endast två svenska byråer vinstchans, att jämföra med förra årets 6 nomineringar av Reaktion (då med Renault och kampanjen "Vägen till framgång"), Abby Priest, Pool och Creuna. Och vi är en av dessa byråer!
I år är vi nominerade med Barncancerfonden, julkampanjen "Brave stories", i kategorierna Best B2B Campaign och Best Email Marketing Campaign. Det innebär att vi är med och tävlar om guld, silver och brons i dessa kategorier. Prisutdelningen äger rum den 2 mars under 2020 ANA Masters of Data Marketing and Technology Conference i Orlando, Florida. Så först då får vi veta om vi kammar hem någon av medaljerna i dessa två kategorier.
Medaljer i all ära, men vi är givetvis allra stoltast över att ha varit med och samlat in de viktiga bidrag som hjälper Barncancerfonden i deras fantastiska arbete - att kämpa mot cancer som drabbar barn. Det värmer våra hjärtan. ❤️🌟
Om Echo Awards
Echo Awards belönar världens mest effektiva datadrivna kommunikation. Årets jury bestod av utvalda representanter från 26 länder, totalt 8 från Sverige, som samlades i New York under en vecka i november. Totalt lämnades 440 bidrag in till tävlingen.