Möt Emmy - vår nya digitala specialist

Möt Emmy - vår nya digitala specialist

Var kommer du senast ifrån och vad har du gjort innan?
Jag har arbetat mycket med marknadsföring inom B2B, främst inom konsult- och finansbranschen. Senast var jag kommunikationsspecialist på KPMG, där jag jobbade med både extern och intern kommunikation samt kampanjer för deras största affärsområden. Jag hade även ansvar för att distribuera kampanjerna via KPMGs digitala kanaler. Innan KPMG hade jag liknande roller på två globala försäkringsbolag Aon och Zurich Insurance.

Hur kommer det sig att du ville jobba som just digital specialist?
Det har varit mitt mål de senaste åren. För tre år sedan ville jag ta ett tydligt steg i min karriär, varpå jag gick ett ettårigt program i strategisk kommunikation på Bergs School of Communication. Där föll alla bitar på plats. Jag fastnade för hur man med en smart kanalstrategi kan nå rätt målgrupp, vid rätt tid, i rätt kanal under kundresans gång. Detta är en roll som passar mig perfekt, att få kombinera kreativt tänkande, strategisk planering och ständigt optimera.

Vad tror du kommer bli de roligaste utmaningarna med din roll?
Jag ser fram att få arbeta med flera kunder inom olika branscher. Förstå varje ny kunds unika utmaningar och att hitta kreativa lösningar för att hjälpa dem att växa. Jag kommer att utvecklas kontinuerligt och hela tiden få värdefulla insikter om olika marknader och branscher.

Kul att veta om dig som inte många vet?
Jag är otroligt skrockfull. Jag skulle aldrig lägga nycklar direkt på bordet, och jag får panik om en svart katt går över gatan. Jag gör också allt för att undvika att gå på A-brunnar. Om det ändå råkar hända, då knackar jag mig själv i ryggen 42 gånger.