Möt Bryan — vår nya AD
Var kommer du senast ifrån och vad har du gjort innan?
De senaste 10 åren har jag jobbat som digital kreatör på mobiloperatören Tre och deras inhousebyrå, Creative Agency. Mitt huvudfokus där var SoMe, till och med innan Tre och Hallon ens annonserade i sociala medier.
Hur kommer det sig att du ville jobba som just AD?
Det har varit mitt mål sedan jag var tonåring och började förkovra mig inom grafisk form och webbdesign. Men jag har även parallellt funderat på att bli copywriter, eftersom jag alltid har gillat och hållit på med kreativt skrivande. Jag är svag för snyggt formulerad text och läser mycket. Nu när jag har jobbat med SoMe har jag fått utlopp för båda disciplinerna, och blev dessutom en självlärd motion graphic designer, när videocontent blev comme-il-faut.
Men vägen till att jobba med kreativitet har inte varit spikrak. Jag var på väg att bli antingen civilingenjör eller -ekonom tills jag kärade ner mig i en Värnamoflicka när jag var 20. 18 år senare är vi fortfarande tillsammans och gifta sedan 13 år.
Vad tror du kommer bli de roligaste utmaningarna med din roll?
Att spåna fram, paketera och sälja in kreativa idéer och koncept ser jag fram emot. Och att sätta tänderna i flera olika varumärken.
Kul att veta om dig som inte många vet?
Jag har ingen karaktär när det gäller sötsaker. Tantgodis, småkakor, lösgodis osv. Om det bjuds på tårta är jag inte blyg att ta om, två eller tre gånger. Sedan – contrary to popular belief – är jag inte engelsk. Jag är född i Mexiko med mexikansk mamma och svensk pappa, och har bott halva mitt liv i Nybro i Småland.