Är din CRM-strategi lönsam eller bara ren kostnad?
Oengagerade kunder som inte öppnar utskick. Nyhetsbrev som skickas ut i ett högt tempo utan att konvertera. Kundklubbar som blivit gråa lådor fyllda med datadamm.
Känner du igen dig?
Sanningen är att många företag håller fast vid CRM-aktiviteter som varken skapar värde för kunden eller lönsamhet för verksamheten. Fem utskick i veckan när två räcker. Inaktiva kontakter som dränerar budgeten. Automationer som inte automatiserar något meningsfullt.
Men det behöver inte vara så.
CRM är fortfarande lönsamt – när det görs på rätt sätt. När den kommunicerar på kundernas villkor, skapar genuint värde och fokuserar på det som faktiskt fungerar.
Vill du ha hjälp att hitta rätt växel för din CRM-motor?
Säg hej till Alex & Jonas. Två CRM-specialister på Reaktion med decennier av erfarenhet och som kompletterar varandra väldigt väl. Alex är en mästare på CRM-strategier som skapar unika värden, medan Jonas älskar att styra operativa insatser som kommunicerar med kunderna på deras villkor.
Tillsammans kan de kostnadseffektivt lyfta ditt lojalitetsarbete. Även ett litet ingrepp kan göra stor skillnad. Som att hitta aktiva köpare som gömmer sig bland inaktiva e-postkontakter, implementera smartare segment eller aktivera sovande kundsegment.
Vad vill du helst ha hjälp med? Skulle du vilja:
- Öka CTOR från 3,5 % till 17 % i ett nyhetsbrev?
- Öka öppningsgraden från 39 % till 67% i e-post mot medlemmar?
- Öka försäljningen i en abandon cart-automation med 239 %?
Skicka ett mejl till jonasochalex@reaktion.se och berätta vilken förändring du vill ha!
