Paid social.

Att betala för annonser i sociala medier brukar kallas för “paid social” och är en viktig kanal inom digital marknadsföring. Marknadsföring i sociala medier som Facebook, Instagram och LinkedIn är mycket populärt och därför är konkurrensen stor.

Men gör du på rätt sätt kan annonsering i sociala medier ge dig riktigt bra resultat. Du kan snabbt nå rätt målgrupp och både bygga ditt varumärke och skapa konverteringar på ett kostnadseffektivt sätt eftersom det är ganska billigt jämfört med printannonsering och Google Ads. Dessutom bestämmer du själv hur mycket du vill betala för dina visningar, klick eller leads. Det gäller dock att testa sig fram, jobba strukturerad och hänga med i utvecklingen från de sociala plattformarna.

Vill du bolla vilka möjligheter ditt företag har när det gäller annonsering i sociala medier? Mejla Mikael Aldestam eller Karin Papp så bokar vi in ett möte.

Vad är målet med din marknadsföring i sociala medier?

Du kanske behöver synas mer för att få fler att bli medvetna om ditt varumärke. Eller så vill du driva trafik till din e-handel för att öka försäljningen. Det kan även handla om att få fler leads att “räcka upp handen” och visa sitt intresse så att du kan kontakta dem via e-post eller telefon i framtiden.

Det spelar ingen roll om du inte har jobbat med betald social tidigare eller om du är erfaren. Vi kan hjälpa dig att hitta rätt målgrupp, skapa effektiva annonser för att driva försäljning, bygga ditt varumärke eller skaffa leads.

Det första steget är att hitta din basmålgrupp

På så vis får vi en bra start och när vi ser att annonseringen fungerar hjälper vi dig att hitta nya målgrupper. Du kan läsa mer om hur vi gör för att identifiera rätt målgrupp via den här länken. Men vi skapar inte bara annonser och hjälper dig att hitta rätt målgrupp utan vi är med dig hela vägen under hela säljprocessen så att du får så bra resultat som möjligt.

Spåra dina sociala kampanjer på rätt sätt

När du marknadsför dina produkter och tjänster på sociala medier är det viktigt att du spårar dina kampanjer på rätt sätt. Annars kan du få fel data vilket gör att du riskerar att fatta fel beslut inför nästa kampanj. Vi hjälper alla våra kunder att sätta upp spårningen för kampanjerna på rätt sätt. Dessutom ser vi till att alla era konton är ihopkopplade så att all data kan återanvändas för att skapa ännu bättre kampanjer. Vi ser även till att pixlar från Facebook och LinkedIn sätts upp på rätt sätt på din webbplats om du inte redan har gjort det.

Våra experter hjälper dig skapa framgångsrika kampanjer i sociala medier

Vi hjälper många företag med att skapa framgångsrika kampanjer på Facebook, Instagram och LinkedIn. Och vi vill gärna hjälpa dig också. Vi har specialister inom “paid social” och kan hjälpa dig att sätta upp kampanjer mot väldefinierade målgrupper och tydliga affärsmål. Vi A/B-testar alltid kampanjerna, bevakar och justerar för att uppnå bästa resultat, och återkopplar kontinuerligt med rapporter som visar resultatet från kampanjerna. Vårt mål är att du alltid ska uppnå bästa ROAS (Return On Ad Spend), så att du får ut maximal avkastning på varje spenderad krona.