Webcast: Vad säger forskningen om marknadsföring under kristider?

Webcast: Vad säger forskningen om marknadsföring under kristider?

Välkommen till en inspirerande webcast-serie där vi intervjuar människor från vår bransch som på ett eller annat sätt utmärker sig i sin insats att skapa kommunikation som inspirerar andra. I första delen intervjuade vi American Express vd Fredrik Sauter om deras fantastiska "Backa krogen!" initiativ. I våra andra webcast intervjuar vi en av Sveriges främsta forskare och experter på kommunikation och marknadsföring - Erik Modig. Du hittar inspelningen längst ner på den här sidan. 

Marknadsföring i kristider
- hur gör man? 

Hur ska företag förhålla sig till marknadsföring i tuffa tider? Och hur förhåller man sig till sina kunder? Erik Modig är forskaren, författaren och föreläsaren som besitter djupa insikter i kunders förändrade psykologi och beteende under kristider, och hur man som företag kan bemöta dessa. Både för att prestera under en alltmer pressad situation, men också för att komma ut på andra sidan med en så bra marknadsposition som möjligt. Den förändrade marknadssituationen innebär ökad risk men rätt hanterat finns här också stora möjligheter till ökad lönsamhet på längre sikt.

Webcast

Lyssna på när vår VD Jan Ringsø intervjuar Erik Modig för att få en inblick i hans insikter kring marknadsföring i kristider. De kommer att prata om hur dina kunder tänker och framförallt hur du skall tänka och hur du bör göra för att praktisk möta kunden i denna situation.
Du kommer att få med dig 3 konkreta tips på hur du kan gå tillväga.

Om Erik Modig 

Erik Modig anses vara en av Sveriges främsta forskare och experter på kommunikation och marknadsföring. Han har skrivit tre uppmärksammade böcker på ämnet och hans forskning, som han tilldelats ett flertal stipendier för, är publicerad i flertalet ledande akademiska tidskrifter. Läs mer om honom här.

 

Erik Modig forskare Handelshögskolan & Jan Ringsø, VD Reaktion