Reaktion med i juryn för Echo Awards

Reaktion med i juryn för Echo Awards

Bedömer kommunikation i 
internationell tävling


I år representeras Sverige av nio personer i juryn för kommunikationstävlingen Echo Awards - en av världens största tävlingar för direktmarknadsföring. Vi på Reaktion är såklart stolta att vår VD Jan Ringsö, samt vår Creative director Niklas Synning, är två av jurymedlemmarna.


Totalt sitter det representanter från 26 länder i juryn. Prisutdelningen äger rum den 2 mars under 2020 ANA Masters of Data Marketing and Technology Conference i Orlando, Florida.


Niklas Synning, som satt med även i förra årets jury:

”De starkaste bidragen bland förra årets Echo Awards-finalister hade tagit datainsikterna till nästa nivå och använt sig av mer sofistikerad data som ofta knöts direkt till kunden eller en social aktivitet. Det fanns också en tydlig trend där man byggt sina strategier på idéer som gynnar samhället – detta tror jag vi kommer få se ännu fler exempel på bland årets bidrag. Ska bli otroligt spännande att ta del av!”


Vi frågade Jan Ringsö vad han tycker om juryarbetet:

"Jag känner mig ödmjuk och hedrad över att få vara en del av juryn i Echo Awards. Det är alltid lika spännande att få vara med och bedöma den bästa och mest effektiva reklamen i världen. Detta blir min tredje jurymedverkan i tävlingen och det skall bli roligt att se om trenden kring multichannel fortsätter. De starkaste bidragen från tidigare år har haft stora inslag av att arbeta över flera kanaler, och påvisat effekten av det: kanaler som samverkar skapar resultat."
    
Vi kollegor på Reaktion håller med - vi ser fram emot att få se årets bidrag! 🙌🏻🌟