5 tips från supermarknadschefen

Supermarknadschefens
bästa håll-käften-tips

På årets Guldnyckel gav Fernando Machado, global marknadschef på Burger King, sina 5 bästa tips på hur kreativ reklam kan skapa konvertering och riktiga resultat för försäljningen. Kort sagt hur marknadschefen bör arbeta för att hjälpa sitt företag att skapa reklam och kommunikation – som leder till ökade intäkter och större affärsnytta.

VI har samlat hans 5 tips på hur du skapar framgångsrik kommunikation som ger konverteringsoptimering. 
 

1. Förstå din position
för ditt varumärke

Som nyanställd hade Fernando en Burger King-skjorta på sig när han var på flygplatsen. Han upptäckte då styrkan i varumärket samt vem deras målgrupp var, när folk sken upp och high-five:ade honom redan i tullen. Han undersökte också regelbundet hur fansen interagerade med varumärket på Instagram. 

Tack!

Ladda ner rapporten här

Vill du läsa rapporten?

Fyll i din mailadress nedan så skickas den till din inkorg.