Så riktar du dina annonser till rätt målgrupp

Annonsering på Facebook och LinkedIn

Facebook och LinkedIn är två enormt kostnadseffektiva plattformar för att nå sina kunder och prospekts. Men att annonsera på sociala medier kan vara utmanande, och det är helt avgörande att du lär dig de viktiga grunderna i att rikta dina annonserna mot rätt personer. För som i all marknadsföring börjar det med målgruppen. Det spelar ingen roll hur stor budget eller hur fantastiska annonser du skapar så länge du visar dem för fel personer. Det finns flera funktioner som du kan använda dig av för att hitta rätt personer för just ditt erbjudande eller varumärke, och vi vill hjälpa dig att bemästra dem. 

 

5 konkreta tips för att rikta dina annonser rätt

För att hjälpa dig att skapa effektivare annonskampanjer har vi bett våra digitala specialister att ta fram 5 konkreta tips på hur man kan jobba med målgrupper i Facebook respektive LinkedIn. Syftet är att ge dig en förståelse för vad du kan göra men också hur du kan göra det. Vårt mål är att du ska få en större förståelse för annonsering på sociala medier, och en inblick i hur du själv konkret kan genomföra en smartare kampanj som riktas till rätt personer.  

 

Webinarie 29 maj kl 14 (live)

Våra digitala specialister kommer att gå igenom: 

  • 5 konkreta tips på hur du arbetar med målgrupper på LinkedIn
    - genomgång av fuktionerna och frågor
  • 5 konkreta tips på hur du arbetar med målgrupper på Facebook
    - genomgång av funktionerna och frågor

På webinariet får du chansen att följa med i en genomgång av funktionerna, direkt från våra digitala specialister. Du har även möjlighet att ställa egna frågor i chatten, sådant som du sitter och brottas med nu eller som du har funderat på ett tag. Vi kommer även att spela in webinariet så att du kan ta del av det efteråt.

Dessutom får du ta del av vår guide, som vi skickadr till dig efteråt. Guiden innehåller de konkreta tips och funktioner som våra digitala specialister gick igenom, för att du ska kunna testa själv i praktiken. Så har du inte möjlighet att vara med live så kan du ändå anmäla dig och få ta del av guiden och inspelningen i efterhand. 


Se inspelningen här: 

Klicka här för att se webinariet

 

Dela gärna med dina kollegor!