Vilket mod krävs av en Marknadschef i Corona-läge?

Välkommen till en inspirerande webcast där du får ta del av hur American Express agerade när hela Sverige gick in i ”Corona-läge”. När många stora företag drog i handbromsen startade American Express ett initiativ för att rädda den hårt drabbade krog- och restaurangbranschen. Du hittar inspelningen längst ner på denna sida. 

 

Backa krogen!

Du har säkert inte missat att svenska krogar kämpar för sin överlevnad. American Express har startat initiativet ”Backa krogen” och ger bort allt sitt reklamutrymme till förmån för restaurangbranschen, genom att uppmana allmänheten till att köpa hämtmat och presentkort för att stötta krögarna. I en livesänd intervju får du höra Fredrik Sauter (vd American Express) berätta om kampanjen.

 

Mod & initiativkraft  

Lyssna på när vår VD Jan Ringsø intervjuar Fredrik Sauter kring vilket mod som krävs av en marknadschef i rådande läge, när både VD och CFO drar i handbromsen. Vi kommer även få höra om hur American Express gjorde rent konkret för att agera så snabbt. Avslutningsvis bjuder vi på tre tips på hur du kan gå tillväga.

 

Fredrik Sauter, VD American Express & Jan Ringsø, VD Reaktion 

Tips! Om du vill vara säker på att inte missa nästa webcast - följ oss på LinkedIn eller Facebook!