Den datadrivna succén bakom Puppos hundkampanj

Puppo anpassar måltider för hundar. Så för att introducera Puppo i New York, skapades personaliserade annonser för alla 100 729 st registrerade hundar. 

En algoritm hämtade data från NYC Dog Licensing Dataset, kopplade varje hund till en Puppo-hälsofördel och använde ett modulärt kopierings- och konstriktningssystem. Allt för att generera en superunik annons för varje hund.

Hundägare möttes av riktade budskap med deras unika postnummer på digitala utomhustavlor i sitt lokala kvarter. Och varje annons startade en shoppingupplevelse skräddarsydd efter just sin hund.

På en vecka gav de personaliserade annonserna en ökning med 68% fler webbplatsbesökare, varav 28% kom direkt från de riktade utomhustavlorna. Förutom detta ökade de organiska sökningarna efter Puppos hundmåltider med hela 144%.

Kampanjen togs fram av Puppo och Colenso BBDO och vi älskar både idén och genomförandet! Kika på kampanjfilmen nedan och inspireras du med. 🤩