Vi på Reaktion - möt Jessica Peiper

Jessica Peiper, operativ produktionsledare på Reaktion, avslöjar receptet för hur datadriven kommunikation kan göra en skillnad på riktigt.

 

Vad gillar du mest med
att jobba på Reaktion?

Förutom alla grymma kollegor älskar jag reklam som går in i hjärtat men samtidigt konverterar och ger starka resultat. Att gifta ihop detta är inte alltid enkelt, men är verkligen nyckeln. Att skapa kreativa lösningar av datan – på riktigt. Jag är tävlingsmänniska och får pepp av framgångsrika kampanjer oavsett om det handlar om att samla in pengar mot mobbning eller att sälja Renaults senaste elbil.

 

Hur skapar man en framgångsrik
datadriven kampanj?

Kunden kan lita på att vi tänker 360 och löser allt, även om deadline skjuts framåt. Men förutom att jag och mina kollegor håller kunden i handen genom hela projektet så vågar vi ifrågasätta och utmana beställningen – att tänka annorlunda för att skapa bästa resultat och konvertering. Det är också viktigt att vi jobbar nära tillsammans med kunden genom hela projektet, inte minst i produktionsfasen. På så sätt tappar vi inte fokus på målet och resultatet.

 

Du gillar att laga mat.
Favoritrecept?

När jag kommer hem hänger jag av alla ”produktionsledar-egenskaper” i hallen och kopplar av framför grytorna. Inte sällan blir det tonfiskburgare i surdegsbröd med mangosalsa och en överdos av koriander. 
 

Jessica är produktionsledaren bakom bland annat Case Hemfrid och Case Renault