Insikter & strategi


Flying tigers affärer finns över hela norden. Ett av företagets värderingar är "Flip the world on its head – Normal is f*cking boring" - en värdering som hade blivit delvis bortglömd av både de anställda och i kommunikationen. En annan utmaning var att öka engagemanget på sociala medier eftersom målgruppen är väldigt aktiv där. 
 
För att hitta tillbaka till företagets DNA och förstärka att företaget står för det motsatta till normalt och tråkigt skapade vi ett kommunikativt koncept med paketeringen #TänkOm. Den första kampanjen gick av stapeln påsken 2020, och målet var att driva trafik till butikerna. Hashtagen uppmuntrade målgruppen att se på Flying tigers produkter med nya ögon. Kan ett påskägg i själva verket användas som en blomkruka? Eller som ett dörrstopp? 

Med hjälp av influencers


Hashtagen användes över hela norden och nådde ut till målgruppen. Vi hittade microinfluencers som målgruppen kan identifiera sig med, och de använde taggen på bland annat Instagram tillsammans med bilder på deras påskpysslande kreativa barn. För barn ser ju inte världen så fyrkantig som vi vuxna ofta gör.