Från att inte finnas
bland de 10 bästa
till att ranka i topposition.

Kakservice erbjuder skolklasser och lag att sälja deras produkter för att tjäna pengar till resor och aktiviteter. Den vanligaste vägen mot att starta en försäljning börjar med att en lärare, tränare eller förälder beställer ett gratis infopaket. 

 

Vi har framgångsrikt hjälpt Kakservice att rekrytera nya beställare av infopaket via Facebook och genom organisk sökmotoroptimering SEO.

 

Det arbetet har byggt på en långsiktig strategi där kanalerna varit i första hand konverterande, men också varumärkesbyggande genom att tala till både barnens, mammornas och lärarnas hjärtan.

 

Vårt SEO arbete har flyttat Kakservice upp till en topplacering på sökmotorerna, från att tidigare inte ha varit med bland de 10 första sökresultaten. 

 

Growth marketing metoden

Genom att använda oss av growth marketing som metod, vilket innebär fullt fokus på tillväxt och ett metodiskt och strukturerat arbete för att hela tiden optimera och konvertera till så låg kostnad som möjligt, lyckades vi öka försäljningen för Kakservice med 79%. 

 

Bland annat såg vi i våra tester att vi genom att kombinera analogt med digitalt fick konverteringen att öka med 48%, något som påverkat försäljningen så pass mycket att vi ett tag fick pausa kampanjen i väntan på att produktionen hos Kakservice skulle hinna med. 

 

Andra delar i kampanjen