Insikter & strategi

Hemfrid erbjuder allt från storstädning och fönsterputs till flyttstädning, barnpassning och mycket mer. Vårt mål var att främst testa ADR som kanal och se vilken ROI och attention ett fysiskt utskick skulle få på en väl identifierad målgrupp. För att hitta rätt personer att bearbeta gjordes en tvillinganalys av Hemfrids befintliga kunder, och vi valde sedan ut ett avgränsat geografiskt område för en första test. 
 

Vi behövde få familjer i Stockholmsområden att välja bort ”Fulstädbolagen” och istället satsa på ett riktigt städbolag som tänker hållbart, tar hand om sina medarbetare samt som du betalar vitt för.  Strategin blev att skapa en kommunikation som visar att ett hem med Hemfrid inte bara blir rent – det blir skrynkelfritt och krångelfritt. 

 

 

Kreativitet

Vi skapade en enhet som både stack ut i brevlådan och som tydligt kommunicerade ”skrynkelfritt och krångelfritt” både rent grafiskt och i vårt erbjudande. Vi gav en steamer som premie till nya kunder, eftersom en sådan hjälper till att ta bort skrynklor, och så förstärkte vi budskapet genom att göra halva brevpappret skrynkligt, och andra halvan ren och slät där handsteamern gjort sitt jobb.
 

För visst vore livet lite skönare om allt var lite mindre skrynkligt?

Filmer