Lanseringskampanj Renault Talisman

När Renault lanserade sin första tjänstebil fick vi i uppdrag att skapa en kampanj som skulle bygga både varumärke och driva försäljning på en hårt konkurrensutsatt marknad

 

Nästan all bilreklam fokuserade på teknik och vände sig till större företag. Vår strategi blev därför den omvända: Vi pratade om människan i små och medelstora företag. 

 

Vi lanserade Renaults nya tjänstebilserbjudande under namnet
Vägen till framgång.

TOP OF MIND ökade med 795%

Konceptet gick ut på att visa att framgång låg i betraktarens öga - och inte nödvändigtvis mättes i pengar. Det underliggande budskapet var att Renault var en pålitlig partner på din unika väg till framgång.
 

Vi byggde engagemang genom tre inspirerande filmer - från en nåbar verklighet.
 

På en hårt konkurrensutsatt marknad lyckades vi överträffa alla våra mål, med bland annat en ökning av top of mind med 795% och en  ROI på 13,3.  

Filmer
Andra delar i kampanjen

Vinnare i 100-Wattaren. 

 

Nominering i Echo Awards. 

Email. banners, kampanjsida.