REAKTION gör stor satsning på CX - anställer branschprofil

Jonas kommer närmast från Columbus, där han de senaste fyra åren har varit Creative Director för affärsområdet Commerce. Jonas har tidigare arbetat som kreativ chef på Kaplan (numera Accenture Song) samt marknadschef för lojalitetssystemet Voyado. Han har även varit juryordförande för Guldnyckeln.

”Det finns ett enormt behov av Jonas kunskap och driv, säger Jan Ringsö, VD på Reaktion. Hans erfarenhet inom kundlojalitet och datadriven kommunikation är erkänd, och han blir en nyckelspelare när vi nu lägger in en högre växel inom CRM och CX. Vi är superglada att ha honom ombord, det kommer ytterligare stärka vår position som ledande på datadriven kommunikation i Norden.” 

Jonas är även aktuell som talare på Resumés konferens Martech, där han ska hålla ett föredrag kring den viktiga integrationen mellan människor och maskin i varje företags CX-arbete: ”MARTECH & MÄNSKLIGHETEN: I en digital värld är människan i fokus.” På Reaktion ser Jonas fram emot att hjälpa företag att skapa mer unika kundupplevelser.

”Jag har alltid älskat Reaktions paroll ”Creativity is intelligent data having fun”, säger Jonas. Visst behöver företag ha rätt data för att bygga lönsam lojalitet, men alldeles för få använder den här kunskapen för att skapa kundupplevelser som gör varumärket mänskligare och ett mer självklart val. Inget företag är värt någonting utan sina kunder.

Sedan imponeras jag av kulturen, här finns så varma och smarta människor som verkligen brinner för resultatet av en kampanj eller aktivitet. Reaktion har alla resurser som krävs för att få fram en strategi, analys, segmentering och kommunikation som gör skillnad för försäljningen, fortsätter Jonas.

Reaktion har idag 26 anställda och är ett växande team av analytiker, strateger, projektledare och kreatörer. Reaktion har under flera år visat en stabil ekonomi och har lyckats med bedriften att komma stärkta ur pandemin, istället för att permittera har man vuxit med ett antal medarbetare.

Reaktion startades 2001 och är idag en specialistbyrå och en av Nordens ledande tech marketing-byråer inom kreativ, datadriven kommunikation. Vi hjälper företag och organisationer genom att skapa datadriven kommunikation som ger säljresultat och får målgruppen att älska ditt varumärke. Genom hela kundresan. Vi brinner för att förändra beteenden genom att kombinera data, teknik, kreativitet och kommunikation för att skapa starka reaktioner – och relationer.

Reaktions organisation är uppbyggd i 4 delar för att maximalt möta kunders behov av tjänster för ökad försäljning, hitta nya kunder och stärka kunders varumärke med olika metoder och i olika kanaler.

  1. Creative. Genom ett datadrivet DNA skapar vi kommunikation som både driver sälj och bygger varumärke.
  2. CRM/lojalitet/Marketing Automation. Vi skapar framgång för våra kunder via emotionell lojalitet.
  3. Digital produktion och distribution. Rätt digital kanal för att nå uppsatta konverteringsmål (till exempel Facebook, Google, banners, e-post, native marketing)
  4. Direct Marketing. När du vill rekrytera nya kunder eller utveckla befintliga.

 

VD och kontaktperson Jan Ringsö 0708–31 31 39
Jan.ringso@reaktion.se